Zelf speel ik graag stukken op de klassieke tour. Johan Sebastian Bach en uitstapjes naar Alexander Skrjabin zijn daarbij geen uitzondering. Filmcomponist en (pop)muzikant Randy Newman is mijn grootste pianoheld. Zijn muziek zit zo geraffineerd in elkaar, dat het geweldig is om in dat spel te duiken en je te laten inspireren. Zo inspireert het mij om popliedjes te spelen aan de hand van o.a. deze denkwijzen:
Het verschil in tussen piano- of keyboardles bij mij krijgen is niet wezenlijk groot. Het grootste verschil zit hem in de toepasbaarheid en de wensen van de leerling zelf. Het technische verhaal, eventueel notenschrift leren gebruiken en theorie met gehoor toepassen, blijft hetzelfde. De eerste paar lessen piano of keyboard hoeft geen verschil in te zitten...
Als uitstapje op het bespelen van toetsinstrumenten behandel ik graag de stof met betrekking tot synthesizers. Synthesizers zijn niet weg te denken uit de hedendaagse popmuziek. Toch vind zijn oorsprong al geruim een eeuw geleden. Tegenwoordig drukken we op een preset op onze computersimulatie. Dat is heel handig, want je hebt altijd een tof geluid en vaak nog onder je arm mee te dragen. Er kleeft ook een groot nadeel aan:
Een orgel, en met name het Hammondorgel, is ondanks dat het ook een instrument is met dezelfde 7 witte en 5 zwarte toetsen als een piano toch een heel ander instrument om te bespelen. Zo zit er geen mechaniek in om de tonen door te laten klinken. Ook heeft een piano haar eigen klankopwekking na het bespelen van een toets. Op een orgel moet die eigenhandig ‘geregistreerd' worden.